سه اشتباه در برقراری رابطه بین همسران

ازدواج موفق

اسرار برقراری یک رابطه مؤثر بین همسران چیست؟ چگونه یک زن آن چیزی را که می خواهد بدست می آورد در حالی که شریک زندگیش را نیز به خواسته اش میرساند؟ بگذارید نگاهی داشته باشیم به سه مشکل اصلی که اکثر زوجها با آن دست به گریبان می باشند (سه اشتباه در برقراری رابطه بین همسران) و ببینید چگونه می توان آنها راحل نمود.

 

اشتباه اولایجاد ارتباط برای زیر نفوذ خود قرار دادن و زرنگی

 

گاهی اوقات ما یک رابطه را برای بدست آوردن خواسته هایمان آغاز می کنیم خواه طرف مقابل توانایی برآوردن آن را داشته باشد و خواه نداشته باشد. قهر می کنیم، اخم می کنیم ، تهدید می کنیم، چاپلوسی می کنیم و آنچه در توان داریم برای ایجاد احساس ناراحتی در طرف مقابلمان انجام می دهیم. این نوع رفتار، گرچه ممکن است بطور موقتی مؤثر باشد، اثر بسیار ناگواری در طولانی مدت بر سلامت رابطه خواهد گذارد. آن را رها کنید، برای خواسته و پیشنهادات نفر دیگر احترام قائل گردید. اگر او نمی تواند خواسته شما را برآورده کند، ببینید می توانید خودتان آن را به خود بدهید.

 

اشتباه دومایجاد ارتباط برای فریب دادن

 

فریبکاری با اینکه نیازی به گفتن ندارد ، این یکی از خطرناکترین انواع رفتار ی است که بسیاری از رابطه ها را نابود می کند. دروغها، گزافه گویی ها، بازی دادنها و نیرنگهای متداول همگی باعث پریشانی و رنجش می گردند. آنها بنیان رابطه را به لرزه درآورده و در نهایت شکافی عمیق در اعتماد بوجود می آورند. نسبت به خطر آن هوشیار بوده و پیش از اینکه آغاز شود متوقفش سازید. اگر این چیزی است که برای شما آشنا  به نظر می رسد ، ابتد ا آنر ا در رفتارهای خودتان مورد سنجش قرار دهید. اگر صادق و رک باشید، دیگر مایل به پذیرش فریب دیگران نخواهید بود. در روابط خود راستی و درستی را پیشه کنید.

 

اشتباه سوم : ایجاد ارتباط با پیغامهای متناقض

 

پیامهای متناقض – چیزی را گفتن و چیز دیگری را انجام دادن – یک فرم بسیار رایج فریب و نیرنگ می باشد. همچنین این می تواند بصورت قول دادن لفظی یا عملی و انجام ندادن آن دربیاید. پیغامهای متناقض باعث پریشانی بسیار میگردند . همیشه به اعمال فرد توجه نمایید . معمولا اعمال نسبت به گفتار همترازی بیشتری با حقیقت دارند . اگر گفتارشان  با اعمالشان در تناقض بود، آنچه که گفته می شود را نادیده پندارید . درک کنید که شخص دارای تعارض بوده و اجازه ندهید شما را نیز دچار آن احساس نماید.

 

 مشاوره کودک و نوجوان: همه روزه

مشاوره بزرگسالان: روزهای زوج

تهران: ۹۰۹۲۳۰۱۶۹۳

شهرستان ها: ۹۰۹۹۰۷۰۳۱۶

 

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = یازده

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>