چند عامل موثر برای داشتن یک ازدواج موفق

Beautiful-New-Wedding-Couple-Image

سلامت جسمی و روانی

 انسان سالم، خانواده سالم ایجاد می کند. برخی از بیماریها ممکن است تهدیدی جدی برای سلامت انسان و همسر آینده او باشد. در این زمینه مراجعه به مراکز درمانی برای تشخیص و درمان زودرس و مشاوره قبل از ازدواج در مراکز مشاوره توصیه می گردد.

 

منبع درآمد و شغل مناسب

 برای یک ازدواج موفق و زندگی سعادتمند، مسئله شغل می بایستی جدی گرفته شود. با داشتن کارو شغل، عشق و محبت زوجین در منزل رونق و تداوم می یابد .با وجودیکه داشتن شغل و درآمد لازمه خوشبختی خانواده است، باید توجه داشت که امکانات مالی به تنهایی نمی تواند حل کننده همه مشکلات یک خانواده و متضمن خوشبختی باشد و اهمیت آن تنها بایستی در کنار سایر عوامل ارزیابی شود.

 

داشتن نیت و اراده برای تشکیل خانواده

 هر یک از زوجین باید با دید باز و با رضایت خود اقدام به تشکیل خانواده نمایند . ازدواج نباید به عنوان راه حلی برای دوری از مشکلات خانوادگی جوان در خانواده در نظر گرفته شود، بلکه ازدواج زمانی موفق خواهد بود که با هدف تشکیل خانواده و تعالی روحی زوجین درنظر گرفته شود . با وجودیکه والدین در راهنمایی جوانان در انتخاب همسر نقش تعیین کننده ای دارند، این نقش باید به صورت مشاوره ای باشد و نباید بصورت تحمیلی و سلب اختیار جوان در تعیین شریک زندگی آینده اش باشد.

 

مسئولیت پذیری و پاسخگویی به نیازهای جسمی روحی و عاطفی همسر

 زوجین باید متوجه باشند که با تشکیل خانواده، نقشهای جدیدی برای آنان بوجود می آید که می بایستی در مقابل آن مسئولیت پذیر باشند. زن و مرد متأهل نسبت به یکدیگر متعهد هستند و می بایستی با تمام وجود سعی در ایفای وظایف نمایند. یکی از اساسی ترین پایه های موفقیت یک زندگی زناشویی، شناخت دقیق نیازهای جسمی، روحی و عاطفی همسر و تلاش مستمر و دائم در پاسخ به این نیازهاست. زوجین می بایستی در این جهت به یکدیگر کمک رسانند و مشوق و همکاریکدیگر باشند. همچنین لازم است تا از توقعات خارج از توانایی همسر اجتناب گردد . به عبارتدیگر زوجین باید تلاش کنند تا در کنار یکدیگر باشند و نه در مقابل هم. علاوه بر این، هر یک از زوجین می بایستی مسئولیت تنظیم خانواده را بپذیرند و تعداد فرزندان و فاصله مناسب تولد آنان را رعایت نمایند.

 

یک عشق یک همسر الگوی تک همسری

 این اصل متضمن دوام و خوشبختی یک خانواده است. وفاداری به همسر، وفاداری به عشق را به

ارمغان می آورد.

 

به همسر خود احترام بگذارید و گذشت داشته باشید

 زوجین می بایستی در همه حال و در هر شرایطی به همسر خود احترام بگذارند . نزدیکی زوجین

هیچگاه حق توهین و تحقیر یکدیگر را به آنان نمی دهد. با اولین توهین به همسر، اولین گام برای فروریختن بنای خانواده برداشته شده است و اصالت خانواده زیر سؤال می رود. هیچ خطایی از طرف همسر، شما را محق به توهین به او نمی کند. گذشت لازمه هر رابطه طولانی مدت است . انسان در طول زندگی مرتکب خطاهایی می گردد و گذشت و راهنمایی دوستانه همسر ، زمینه پیشگیری از وقوع مجدد آن خطا را فراهم می کند، احساس صمیمیت را تقویت می کند و زندگی را به کام زوجین شیرین می سازد.

 

معنویات

 پای بندی به اخلاق و فرهنگ مترقی ومعیارهای اجتماعی همچون چراغی روشن در راه تداوم زندگی زوجین است. زوجین باید به تقویت اخلاق و شعور اجتماع ی در یکدیگر یاری رسانند و در این صورت است که عطر و طراوت صمیمیت بنیاد خانوادگیشان را معطر میکند.

 

 مشاوره کودک و نوجوان: همه روزه

مشاوره بزرگسالان: روزهای زوج

تهران: ۹۰۹۲۳۰۱۶۹۳

شهرستان ها: ۹۰۹۹۰۷۰۳۱۶

 

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = شش

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>