رشد حرکتی کودک در دو سالگی

کودک شما شروع به کسب هماهنگی عضلانی کرده است و از حرکات شبیه رقص لذت می برد. او می تواند بدود ولی قادر نیست سرعت خود را کاهش دهد یا کنج ها را دور بزند،و می تواند به راحتی چمباتمه بزند.

چگونه می توانید کمک کنید :

– برای اینکه فرصت حرکات هماهنگ را به او بدهید همراه او با موسیقی برقصید، این کار باید شامل اعمال زانو زدن، تاب خوردن، دست زدن و آواز خواندن باشد.

– انتظار نداشته باشید به راحتی دور کنج ها بدود یا توقف کند.عضلات کنترل کننده ی دویدن و دور زدن هنوز به اندازه ی کافی نیرومند نشده اند.

با او برقصید و آواز بخوانید :

حرکت کردن با موسیقی از فعالیت هایی است که کودک شما از انجام دادن آن لذت می برد. این کار برای کودک، تمرینی برای انجام محدوده ی وسیعی از حرکات نیز هست.

۳ comments

  • سلام کودک ۲ ساله ای دارم که الان در حدود ۱۰ کیلو یا یه کمی بیشتر وزن دارد.خیلی وقت هم هیت یا وزن نمیگیرد یا خیلی کند وزن میگیرد.
    دکترش میگ.ید نرمال است و مشکلی ندارد.
    اما من هنوز نگرانه این عدم وزن گیریم،پیش چه دکتری ببرم؟دکتر غدد یا دکتر رشد و تغذیه؟ میشه دکتر خوبی بهم معرفی کنید.

    • با سلام
      والد عزیز در صورتی که پزشک متخصص اطفال وضعیت کودکتان را نرمال توصیف کرده است جای نگرانی نیست.وضعیت فیزیکی کودک مانند بسیاری از مسایل دیگر جنبه وراثت دارد اگر یکی از شما یا پدرش و یا اقوام درجه یک کودکتان لاغر اندام هستید ممکن است فرزندتان نیز اینگونه باشد.

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× شش = 24

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>