چگونه کودکم را برای رفتن به مهد و مدرسه آماده کنم؟

مهدکودک کودک

مهدکودک کودک

این موضوع یک راه حل بسیار ساده دارد: با او گفتگو کنید و برایش کتاب بخوانید.گفتگو با کودک یک پایه ی نیرومند برای مهارت های زبانی و ارتباطی کودک فراهم می آورد.همان طور که با کودکتان قدم می زنید و به پارک و باغ وحش می روید و یا فعالیت های تازه ای را شروع می کنید، دایما با او صحبت کنید و واژگان و مفاهیم جدید را به او معرفی کنید. بعدا زمانی که این تجربیات را به یاد می آورید و در موردش با او صحبت می کنید ، باعث می شوید مفاهیم و واژگان جدیدی را که شنیده، درونی سازی کند و در واقع یاد می گیرد که تجربیات و خاطراتش را در قالب لغات و کلمات بیان کند.که این یک مهارت شناختی واجتماعی باارزش برای دوران مدرسه خواهد بود. در حالیکه با کودکتان گفتگو می کنید در واقع در حال آموزش به او هستید که توجه کند، ابراز عقیده کند و سوال بپرسد،که اینها مهارت های مورد نیاز برای دوران مدرسه هستند. خواندن برای بچه ها عشق به کتاب خوانی را ایجاد می کند و تحقیقات نشان داده است: کودکانی که در خانه برایشان کتاب خوانده شده است،در مدرسه در زمینه ی خواندن و فهم بهتر مطالب ،عملکرد بهتری خواهند داشت.

۲ comments

  • سلام.من پسرم۵سال و۳ماهش هست که پیش دبستانی نوشتمش ولی اصلاحاضرنمی شه بدون خودم بره مدرسه.وبااینکه اصلاتجربه گم شدن یاکلاس رفتن نداره ولی همش میگه اگرمن برم مدرسه شمانمیاین دنبالم.خواهش می کنم راهنماییم کنید.

    • در پاسخ به محمدطاها
      با سلام
      با توجه به اینکه قبلا سایقه کلاس نداشته ، احتمالا هنوز به جدا شدن از شما و ماندن در این محیط ها عادت ندارد و باید از طریق تشویق ها و ایجاد انگیزه های جالب ماندن او را تسهیل کرد. ولی باید شرایط دیگری مثل جای خوابش ،میزان وابستگی و سیستم تربیتی بررسی بیشتری شود و اشکالات احتمالی رفع شود. با خطوط کودک فردا در تماس باشید.

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × هفت =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>