تصمیم به بارداری

اقداماتی وجود دارد که احتمال بارداری سالم و به دنیا آوردن کودکی سالم و بی نقص را افزایش می دهند. بهترین حالت آن است که شما و همسرتان حداقل سه ماه قبل از باردار شدن ،برای آن برنامه ریزی کنید. در چند هفته ی نخست ،که شاید حتی ندانید که باردار هستید، رشد کودک شما بیشترین تاثیر را از عوامل بیرونی می پذیرد.تناسب جسمانی و تغذیه ی صحیح موجب می شود که کودک داخل شکم شما به بهترین نحو ممکن تغذیه و حفاظت شود. بنابر این برنامه ریزی برای بارداری موجب می شود که زمان لازم را برای فکر کردن به مخاطرات و رفع آنها را داشته باشید.

 پرسشنامه بارداری

 اسید فولیک

 

۶ comments

  • سلام.من ۳۱سال دارم و یک دختر ۴ساله دارم.بعد از دو سالگی دخترم جلوگیری نداشتم.پریودهای نامنظم دارم.۶ ماهه که روزهای ۱۰،۱۲،۱۴،۱۶،۱۸ پریودم نزدیکی دارم و به توصیه پزشکم سه ساعت بعد از نزدیکی حرکتی ندارم.اما هنوز بارداری صورت نگرفته.تمام آزمایشات و سونوگرافی هام نرمال بوده.ماه گذشته پریودم تا روز ۳۰ اتفاق نیفتاد.بی بی چک مثبت بود و آزمایش بتا ۲۵ رو نشون می داد.اما روز بعد پریود شدم و بعد از اون بی بی چک ها منفی شد.
    لطفا راهنماییم کنید.
    با تشکر

  • سلام من ۲ سال است که ازدواج کردم .الان قصد بارداری ندارم چرا که همسرم تمایلی ندارد .اما به طور کلی از بارداری میترسم .از زایمان میترسم .از بزرگ شدن شکم .به هم ریختن اندام میترسم نمیدونم چکار باید بکنم .درحالی که به بچه هم علاقه دارم

    • در پاسخ به زهرا
      با سلام
      تا زمان تصمیم گیری قطعی برای بارداری بهتر است از دوره های روان درمانی برای برطرف کردن نگرانی ها و ترس هایتان کمک بگیرید. موفق باشید.

    • با سلام
      مرجان عزیز برای حل مشکلتان با یک روانکاو دوره های درمانی را بگذرانید.این مسایل با تلاش شما و کشف ریشه مشکل قابل درمان است. موفق باشید.

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 4 = چهار

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>