رشد کنترل ادرار در ۱۸ ماهگی

آموزش توالت رفتن

آموزش توالت رفتن

اکنون مثانه و اعصاب کودک شما به حدی تکامل یافته است که کودک می تواند اخطار بیشتری به شما بدهد، ولی سیستم هنوز به تنظیم نیاز دارد.

چگونه می توانید کمک کنید :

_ تمام موارد موفقیت کودک را تحسین و از شکست ها به طور کامل چشم پوشی کنید.

_ انتظار نداشته باشید کودکتان شب ها خود را خیس نکند زیرا هنوز ظرفیت مثانه به اندازه کافی زیاد نشده است.

همیشه موفقیت ها را تحسین کنید :

هر بار که کودک شما با موفقیت از لگن استفاده می کند کاری کنید بفهمد شما چقدر از این موضوع راضی و خشنود هستید.

۱۱ comments

  • سلام پسرمن ۱۸ ماهه است تقریبا یک هفته است که روزها پوشکش نمیکنم..خودش بعضی وقتهامیگه دستشویی داره ولی من قبل اینکه بگه یک ساعت یه بار ازش میپرسم جیش داری میگه اره میبرمش ..اکثرا هم باخودم میریم دستشویی به نظرم اینطوری بهتره یکی دوبار ببری خودش یاد میگیره میرسه دستشویی ادرار میکنه.

  • سلام من یک پسر ۱۸ ماهه دارم. دو ماهی میشه که بهش دستشویی رو یاد میدم. اوایل خوب بود. وقتی میگفتم جیش کن همکاری میکرد. ولی الان اصلا دوست نداره بیاد دستشویی فرار میکنه. حتی اگه مدفوع کرده باشه حاضر نیست با من بیاد تا بشورمش. واقعا نمیدونم باید چیکار کنم. توالت فرنگی هم براش آوردم اما اصلا روش نمیشینه. لطفا راهنماییم کنین. ممنون

    • در پاسخ به مامان محمدامین
      با سلام
      با توجه به سن کودکتان هنوز خیلی زود است که کودک بتواند با شما همکاری لازم را داشته باشد. از خطاهایش بگذرید و هرگز برخورد تند نشان ندهید ، نشستن روی لگن را برایش جذاب کنید ولی اصرار زیاد نتیجه عکس خواهد داشت.محیط دستشویی را نیز برایش جذاب کنید…

  • من پسرم ۲۰ماهش جیش را یکی در میون میگه ولی هی پوشکش را باز میکنه التش را میکشه و میگه این چیه بخاطر این ترجیح میدم پوشکش را باز نکنم نمیدونم چکار کنم لطف راهنمای کنید

    • با سلام
      کودک باید برای شروع آموزش توالت نشانه هایی داشته باشد.پس فعلا عجله ای نکنید صرفا می توانید الگوها،داستان ها و بازی هایی در این مورد ترتیب دهید تا از لحاظ ذهنی او را آماده کنید.کنجکاوی کودک نسبت به بدنش طبیعی است برخورد تندی نداشته باشید و صرفا از حواسپرتی استفاده کنید.

  • سلام پسر من ۱سال۷ ماهش هست اصلا طرف دستشویی نمیاد خیلی بدش میاد شلوارش را در بیارم من باید چه کار کنم که یاد بگیره.

    • با سلام
      آموزش توالت مرحله ی مهمی است که در زمان مناسبی که کودک استرس های محیطی خاصی ندارد باید صورت پذیرد. در این مرحله آمادگی های ذهنی توالت رفتن مثل گفتن قصه ها و شعرهایی در این مورد و نشان دادن تصاویری در این مورد به کودکتان خوب است. فعلا عجله ای نداشته باشید. می توانید لگنی برایش تهیه کنید و در جاهای مختلف منزل قرار دهید تا با لگن احساس راحتی بیشتری کند.بعد منتظر نشانه ها از طرف کودکتان باشید.

  • لام دخترمن یک سالونیمشه هرکاری کردم حتی واسه یک بارم چه تو توالت چه رو لگن ادرار نکرده.وقتی شب تا صبح ادرار نمیکرد و صبح که از خواب بیدار میشد واطمینان داشتم که ادرار میکنه میبردمش توالت و شاید نیم ساعت منتظر میشدم که ادرار بکنه اما تا شیر آب و وسایل داخل سرویس رو میدید حواسش پرت میشدو مشغول بازی میشد روی لگنم اصلا نننشست بعد ه از توالت میومدیم بیرون فوذا جیشش رو میکرد .

    • با سلام
      آموزش توالت مرحله ی مهمی در تربیت کودک است که نباید با عجله صورت گیرد. کودک شما هنوز برای یادگیری کامل آماده نیست.فعلا شما باید رابطه ی بین جیش کردن و دستشویی را در او ایجاد کنید. مثلا هر وقت خودش را خیس کرد با کودک نزدیک دستشویی بروید و پوشک کثیف را در آنجا قرار دهید.هرگز او را برای خیس کردن خودش توبیخ نکنید و آرام آرام با تشویق و بازی او را به نشستن روی لگن عادت دهید و نه جیش کردن در آن.

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× یک = 6

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>