رشد حرکتی کودک در ۳۲ هفتگی (۸ ماهگی )

کودک شما ممکن است برای حرکت کردن تلاش کند. او برای رسیدن به اسباب بازی دست خود را دراز می کند. ممکن است بدن خود را به عقب و جلو تکان دهد. باسن و زانوهای او قوی تر شده است و او از اینکه ضمن ایستادن تمام وزن خود را تحمل کند، لذت می برد. اگر دستهایش را نگه دارید،بالا و پایین می پرد.

چگونه می توانید کمک کنید :

– برای تشویق کودک به اینکه خود را با کشیدن روی باسن حرکت دهد ، مقداری دورتر از او بنشینید و دستان خود را به طرف او باز کنید. این کار به کودک شما احساس متحرک بودن می دهد و سبب تقویت حس استقلال و اعتماد به نفس وی می شود.

– برای آماده کردن پاهای او برای راه رفتن، در حالی که او را روی پای خود ، روی تشک یا بالشف یا در حمام نگهداشته اید با او بازی های ایستادنی و بالا و پایین پریدنی انجام دهید.

او را تشویق به حرکت کنید :

کمی دورتر از کودک خود بنشینید و بازوانتان را به طرف او بگشایید. با صدا زدن نامش و نشان دادن اسباب بازی مورد علاقه اش ،او را تشویق کنید به طرف شما بیاید.

۲ comments

  • سلام. پسرم تا سه روز دیگر ۸ ماهه خواهد شد. اما فعلا دندان درنیاورده است، نمی تواند بدون کمک بنشیند و از طرفی بیشتر سینه خیز حرکت مکی کند. البته ۴ دست و پا می ایستد اما حرکت نمی کند و زود روی سینه می افتد آیا برای او این مشخصات طبیعی است؟
    سپاس

    • در پاسخ بهmaryam
      با سلام
      سوال شما در زمینه رشد و تکامل جسمی فرزندتان می باشد،برای گرفتن پاسخ کامل در این زمینه با متخصص اطفال مشورت داشته باشید.

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × چهار =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>