رشد حرکتی کودک در پنج سالگی

قدرت هماهنگی کودک شما کاملا شکل گرفته است و او قادر است حرکات بسیاری را انجام دهد. او می تواند روی یک خط مستقیم راه برود، با طی کردن هر پله با یک پا از پله ها پایین برود، یک پا درمیان طناب بازی کند، با اطمینان بالا برود، و از اسباب بازی ها و بازی هایی با حرکات سریع لذت ببرد.

چگونه می توانید کمک کنید :

– با فراهم کردن کفش اسکیت، تخته اسکیت که امکان تمرینات حرکتی را به او می دهند، حس ماجراجویی او را تشویق کنید. احتمالا او فقط قادر خواهد بود مدت کوتاهی روی آنها بماند.

– او را به زمین های بازی ببرید تا بتواند از وسایل بازی بالا برود و با آنها تاب بخورد. اگر باغ یا حیاط دارید در آن تاب نصب کنید، طناب هایی را به شاخه های درختان بیاویزید و یا یک خانه درختی بسازید.

ماجراجویی او را تشویق کنید :

اسباب بازی ها یا وسایلی در اختیار او بگذارید که هماهنگی و قدرت مانور او را طلب کند. با پوشاندن لباس های محافظ، ایمنی او را حفظ کنید.

۲ comments

  • با سلام
    باتشکر از سایت خوبتان
    پسر ۵ ساله من قادر نیست توپ را به خوبی بگیرد و همین طور اصلا تمایل به بازی حرکتی ندارد و در دویدن نیز زیاد مهارت ندارد اما در این سن از پله به خوبی پایین و بالا می رود . تازگی پریدن را یاد گرفته است اما کنترلی و روی خودش ندارد و خیلی با زحمت لی لی میرود لطفا” راهنمایی فرمایید که چه کنم. وایا اصلا طبیعی است یا خیر؟

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 3

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>