رشد حرکتی کودکان

هر چند ممکن است عجیب به نظر برسد،ولی کودک شما برای اینکه راه رفتن،دویدن،لی لی کردن و پریدن را بیاموزد،ابتدا لازم است توانایی کنترل سر خود را به دست آورد. بنابراین وقتی کودک شما در سن ۴ هفتگی شروع به بلند کردن سر خود می کند،در واقع شاهد نخستین تلاش های کودکتان برای راه رفتن هستید. در کلیه ی جنبه های رشد،پیشرفت از سر به طرف پا صورت می گیرد،بنابراین کنترل سر نخستین مرحله ی اساسی در جابجایی حرکتی است.

در طی هفته های نخست، پاها و دست های کودک شما هر روز وضعیت رشد یافته تری به خود می گیرند که همه ی این وضعیت ها گام هایی به سوی نیل به جابجایی حرکتی موفقیت آمیز است. کودک در ابتدا یاد می گیرد راست بنشیند،سپس با چهاردست و پا حرکت کند، بعد بایستد و سرانجام راه برود.

البته برخی از بچه ها قبل از اینکه یاد بگیرند راه بروند ممکن است بیاموزند با روش های مختلف دیگری از مکانی به مکان دیگر نقل مکان کنند. برخی از ان ها در حرکت به وسیله ی غلتیدن مهارت می یابند.عده ای ممکن است با جهش های متوالی روی نشیمنگاه خود جلو بروند. بعضی دیگر نیز با کمک یک دست و یک طرف باسن یا هر دو دست و دو طرف باسن حرکت می کنند،و برخی دیگر نیز با چهار دست و پا رو به عقب حرکت می کنند.

وقتی که کودک شما بر حرکات اساسی لازم برای جابجایی حرکتی تسلط یافت،آنها را دقیقتر و دقیقتر می سازد تا زمانی که بتواند به راحتی بدود، لی لی کند ، و بپرد و بعد نیز اسکیت کند، سوار دوچرخه شود و بالا برود. در طول این فرایند شما می توانید با انجام تمرین ها و بازی هایی که در صفحه های این بخش (در برگه رشد حرکتی) مشخص شده است به او کمک کنید. هدف آن است که این تمرین ها سرگرم کننده باشند و باید هر وقت شما فرصت و کودکتان پذیرش لازم را داشته باشد،انجام شود.

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × نُه =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>