فعالیت ها و بازی هایی برای کودکان ۱۸ ماهه تا ۲ ساله

فعالیت های مربوط به صداها و کلمات      کتاب هایی را که کلمات بیشتری دارند،بخصوص آن هایی که متن آهنگین دارند،با صدای بلند برای کودک بخوانید.داستان هایی بسازید که کودکتان قهرمان آن باشد.

 

بازی ها و فعالیت های بدنی      بازی ها و آوازهایی که با حرکت همراه هستند،مثل عموزنجیرباف و اتل متل توتوله سرگرم کننده هستند و می توان آن ها را با سایر کودکان نیز بازی کرد.

 

فعالیت های هنری  نقاشی های چسباندنی(کولاژ) با استفاده از کاغذ،نخ،برنج،پارچه و سایر مواد. نقاشی با انگشت و مدل سازی ساده همگی مشوق کودک به تلاش و فعالیت هستند. حتما کودک را هنگام انجام این کارها تحت نظر داشته باشید.

۲ comments

  • سلام من یه بسر
    ۱۸ ماهه دارم که با هیج اسباب بازی بازی نمیکنه و فقط به من میچسبه نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    • با سلام
      کودک شما الان در مرحله اضطراب جدایی است و این چسبندگی به شما به همین علت است که کم کم باید از طریق تکنیک هایی کودک را به سمت مستقل شدن سوق دهید. و اینکه با اسباب بازی بازی نمی کند به علت مرحله ی رشدی است که در آن قرار دارد دراین مرحله کودک دارای حس و هوش است و با این دو ابزار تنها می تواند تقلید کند پس با اسباب بازی هایی بازی خواهد کرد که ابتدا شما و اطرافیانش با آن بازی کرده باشید…

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 5 = یک

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>