آیا این درست است که کودکم را مجبور به ادامه دادن کلاس موسیقی اش کنم؟

تمرین موسیقی کودکان

آیا این درست است که کودکم را مجبور به ادامه دادن کلاس موسیقی اش کنم؟

هم بله و هم خیر. پاسخ به این سوال نیازمند کشف مشکلات زیربنایی کودک در این زمینه دارد.آیا کودک شما واقعا از سازش متنفر است یا بخشی از تمریناتش را سخت و طاقت فرسا می بیند؟ اغلب اوقات زمانی که کودک نمی خواهد تمریناتش را ادامه دهد نشاندهنده ی این است که به مانعی برخورد کرده است. اگر از کودک خود شنیده اید که ” من از پیانو متنفرم ” ، با مربی موسیقی کودکتان صحبت کنید. شما هم به عنوان عضوی از یک تیم می توانید در تشخیص مشکل کودک خود همکاری نمایید. آیا کودک در خواندن ریتم ها دچار مشکل است یا در حرکات انگشتانش؟ کمی تمرکز و تشویق کودک برای گذشتن از مراحل سخت و احتمالا تغییراتی در فنون تدریس می تواند انگیزه ی دوباره ای به کودک برای کنار آمدن با مشکلش بدهد.از طریق صحبت کردن با مربی ممکن است تضادهای شخصیتی بین مربی و کودکتان را کشف کنید.گاهی یک مربی متفاوت می تواند تغییرات زیادی را در جهت بهبود مسئله ایجاد کند. درنهایت شاید متوجه شوید که کودک به سازش علاقمند نیست ، گاهی اوقات تحمیل والدین بدون در نظر گرفتن ترجیحات و علاقمندی کودک مشکلاتی این چنینی ایجاد می کند. در چنین مواقعی با کودک خود در مورد تغییر دادن نوع سازش گفتگویی داشته باشید. سرانجام اگر با وجود تلاش ها و بررسی های شما باز هم به نتیجه نرسیدید و کودک همچنان از ادامه ی کلاس ها سرباز می زند،شاید زمان عقب نشینی فرا رسیده باشد. چرا که ما خواهان این نیستیم که در نهایت کودک غمگینی داشته باشیم که بگوید” دیگر هرگز هیچ سازی نخواهم زد ” ! در این مواقع بهتر است برای حفظ علاقه کودک به موسیقی و امیدواری به اینکه شاید در سنین بالاتر خودش از علاقمندان به موسیقی شود از رویکردی کمتر ساختاریافته استفاده کنید. مثلا کودک را به دیدن کنسرت ها و نمایشنامه های موزیکال ببرید، در گروه های عمومی موسیقی قرارش دهید و کمک کنید که لذت موسیقی را به بهترین نحو تجربه کند.

منبع: www.babycenter.com

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× هفت = 7

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>